Skip to content
Tags

Een brief van Drs. P

2 mei 2015

 

Er is een enthousiaste chansonnier
En deze kreeg een magnifiek idee
(Zoals dat soms gebeurt bij erudieten)
“Het repertoire van P,” bedacht hij, “hé –
Daar doe ik nu eens iets bijzonders mee”
Hij maakte hiervoor geen gebruik van Bieten
Noch van het even droeve Ripspiqué
Hij deed het anders, Drs. B

Hij koos als uitgangspunt het exposé
Van een bewogen reis per arreslee
De naam wil mij nu niet te binnen schieten
Maar komt nog wel terug, van lieverlee
Het was, dat weet ik, niet de Odysee
Al zal dit classici wellicht verdrieten…
Enfin, hij maakte in zijn atelier
Een prachtig lied, die Drs. B

Een pont bevindt zich ook in zijn dossier
En laat hij deze ongebruikt? Welnee
Hij noemt de scheepsramp en het bloedvergieten
Het vaartuig en het voertuig alle twee
Kortom dus, het complete ach en wee
De ene gastheer scheept u af met frieten
De ander zorgt voor een verfijnd souper
Daarmee bedoel ik Drs. B

O lezer! Doctorandus! Ster in spe
Uw bandje is voor mij een soort trofee –
Een eerbewijs! Het laat zich goed genieten!
Ziehier mijn dank, o Drs. B!

Drs. P

From → Kunst

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Drs. B | Reinhard Beskers

Geef een reactie

