Skip to content
Tags

Drs. P

25 april 2015

Wij maken steeds een zwenking
In dit programma mee,
Opinie, overdenking,
De man van pont en slee.

 

Drs. P

’t Is jaren reeds geleden,
Ik keek naar de T.V.
En luisterde tevreden,
Zo ook naar pont en slee.

Een heer, zijn blik stond listig.
Hij rijmde wel voor twee.
Met gruwels was hij kwistig,
Bijvoorbeeld pont en slee.

Het was zo intrigerend,
Ik zong al heel vlug mee,
De mensen soms pikerend,
Als ’k zong van pont en slee.

Al was ’t misschien vervelend,
Toch vroeg men eens: werk mee
Aan onze show. Jij spelend
En zingend: pont en slee.

En Multivox (een popkoor)
Dat zong als wolven mee,
Nasaal zong ik volop, hoor,
Het past’ bij pont en slee.

Zo werd ik imitator,
De trojka in de snee
En soms zelfs generator
Van songs als pont en slee.

Ik heb er ook een naam bij,
Dat was een leuk idee,
Die klinkt er zelfs voornaam bij.
Hij rijmt op pont en slee.

Het is voor mij geen moeten,
Toch dicht ik nu gedwee,

met vriendelijke groeten,

van

drs. B

 

Dm Am Bm- / D Em
Dm C Bm- Am

 http://www.yourlisten.com/reinhard.beskers/908-a05-drs-p

© 1989  Reinhard Beskers

From → Kunst

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. Drs. B | Reinhard Beskers

Geef een reactie

